Terug naar Gardaland

Afgelopen zomer was er dan eindelijk de kans om weer een keer terug te gaan naar 'Gardaland', een pretpark aan ( hoe verrassend ) het Gardameer! Hier waren we in 2005 op vakantie geweest en hebben we dit pretpark ook bezocht. We hadden allemaal geen idee wat we konden verwachten, en het bleek echt een toppark te zijn. Daar wilde ik zeker nog een keer naartoe. M'n ouders en zusje gingen 2 weken naar Italië, op een camping in een huisje. Op de camping ernaast zaten nog een aantal familieleden, die daar al jaren staan. Voor mij was de keuze niet zo moeilijk. Ik ga niet met de auto urenlang onderweg naar Italië rijden en al helemaal niet op een fucking camping in Italië zitten. Ik besloot om 4 dagen langs te komen, met het vliegtuig. Er was toch maar 1 ding waar ik voor ging, en dat was Gardaland! 2 weken op een camping, zie me al zitten! Ik denk dat ik na 2 dagen met een steen om m'n nek het Gardameer in spring!

Met de nodige stress vooraf ( treinverkeer richting Schiphol lag plat vanwege een brand in een tunnel, en ik had me in het uur vergist ) kwam ik toch nog optijd aan op het vliegveld. Lange rijen voor het inchecken en ik bleef maar hopen dat ik niet te laat zou zijn. Gelukkig ging het allemaal goed, ook al stond er nog een gigantische rij om door de security te gaan, en was ik nét optijd bij de gate. Het was maar anderhalf uur vliegen en de tijd vloog voor het gemak ook snel voorbij. Eenmaal in Italië aangekomen moest ik met de bus naar het treinstation, waar ik nog even en Italiaanse Mac bezoek, en dan nog een tijdje in de trein moet zitten voor ik aankom in Trento. Daar wordt ik met de auto opgehaald en komen we op de camping aan. Het was schitterend typisch Nederlands weer in Italië, echt genieten ook! Regen.. daarvoor ga je naar Italië, ja toch? Er valt niet zoveel te beleven de eerste avond, maar gaan lekker uiteten en spelen dan maar wat spelletjes in het huisje. De volgende dag was het ook niet fantastisch weer en na een ontbijtje bezoeken we een winkelcentrum. Niet zo heel bijzonder allemaal en hangen wat rond op de camping. Wat een ellende.. Kill me!

Verschrikkelijke dag ook, ik heb niks met het campingleven en het niks doen. Dat doe ik thuis ook haha! Daar heb ik geen camping voor nodig. Wat bezielt mensen toch om weken lang in een caravan te zitten en maar te hangen op een klapstoel aan het water. Echt een hel, mag ik al naar huis? Niet eens een eigen toilet en douche.. ( In ons 'huisje' gelukkig weer wel ) Nee dit is niet mijn ding, ik wil wat te doen hebben en gewoon een normaal bed hebben. Lig je in zo'n hut op een plank met een dun kussen erop. Het mocht de naam 'bed' niet eens hebben! 's Avonds eten we met z'n allen op de camping bij de familie en is het de dag daarna dan ein-de-lijk tijd voor Gardaland. Ohja dat was de reden waarvoor ik kwam.









Het is ongeveer een uurtje rijden naar Gardaland, dus dat valt reuze mee. Via chipszakken, die we in het winkelcentrum waren tegen gekomen, hadden we nog een gratis ticket ook. We gaan als eerste naar het kindergebeuren 'Fantasy Kingdom' ( ja aan de naam ligt het niet! ) zodat Mauro een aantal van de kiddie-rides kan doen. Centraal in dit gedeelte van het park staat een hele grote bitterballenboom! Hierna gaan we richting de nieuwste attractie van het park, Raptar. Een achtbaan waarbij je aan de zijkant van de rails 'hangt'. Helaas is het gebouwd voor de Italiaanse medemens en zijn de stoeltjes zo smal dat ik het niet eens ga proberen om in de rij te staan. Volgens m'n vader en zusje viel hij reuze tegen en was het niet zo bijzonder en veel te kort. We doen nog wat oude bekende attracties in het park zoals een soort Pagode uit de Efteling, maar dan als spaceshuttle. Waterattracties doen het ook altijd goed met dit bloedhete weer, en die hebben ze daar genoeg! Een boomstammenattractie, een rapid en ook een watercoaster. Ook gaan we in de Sequoia Adventure, een hele bizarre achtbaan. Ontzettend traag, maar zo vet! Geweldig om die weer eens te kunnen doen! De darkride die we een paar jaar geleden deden was omgetoverd tot een shooter en dat valt voraal in de smaak bij Mauro.







Een paar jaar geleden hebben we de darkride 'Il Corsari' overgeslagen. Niet zo gek, want de ingang was nou ook niet zo makkelijk te vinden. Dit keer vinden we hem wel, en het is wel een aardige attractie. Had hier wel wat meer van verwacht na alle verhalen over een geweldige darkride en alles. Maar dan vind ik POTC toch veel beter! Ook vinden we een aantal nieuwe dingen, zoals een mijntrein met sneeuw-thema en waar je op Mammoet expeditie gaat. Geweldige achtbaan en een leuke toevoeging. Het hoogtepunt van de dag is wel de Spongebob 4D film.. Helaas in het Italiaans, maar wat was het geniaal. In het uiterste hoekje van het park vinden we nog een aantal kinderattracties en daar staat een heuze Theeleut-kloon. Ik waande me even in Drievliet, al zagen deze teacups er iets beter uit. We blijven niet tot het einde, want dat zou veel te laat worden om dan nog terug te rijden. We eten wat in het park en doen nog een aantal attracties die we graag nog een keer wilden doen. Uiteraard Spongebob 4D!

In Fantasy Kingdom is er nog 1 attractie de we heel graag wilden doen, de vliegtuigjes! Een soort monorail achtige attractie waarbij je met 2 personen in een vliegtuigje gaat. Hier hadden we 6 jaar geleden zo om gelachen en toen de onride foto gekocht, die wilden we remaken! Helaas lukt dat niet ( ik was er van overtuigd dat we toen een groene vliegtuig hadden, bleek dus rood te zijn ) en mag ik ook niet voorin zitten. De foto is wel weer hilarisch, en kopen hem dan ook. Nog een aantal kinderattracties voor Mauro, zoals een tractorrit en een trollentrein, en dan is het toch echt tijd om terug te rijden naar de camping. Gardaland was weer net zo leuk als 6 jaar geleden, en het park lag er erg mooi bij. Goed onderhouden en topattracties.. Ik zou zeggen, tot over 6 jaar !! En dan gaan we wéér in de vliegtuigjes ;)

Er is nog 1 dag over op de camping, nouja een halve dag ongeveer. Iedereen vraagt of het niet veel te kort was? Neehoor het was lang zat ( stiekem zelfs te lang! ) en ik heb Gardaland weer eens bezocht. Rond een uur of 1 wordt ik op het treinstation afgezet en wacht daar op de trein. Maar waar blijft de trein? Er wordt van alles omgeroepen in het Italiaans en iedereen was flink chagrijnig. Geen idee wat er aan de hand is en als de trein al een half uur te laat is loop ik maar naar de stationshal. Op het bord stond achter elke trein dat ie was geannuleerd. In het Italiaans natuurlijk, maar gelukkig was daar Google Translate. Daar sta je dan.. en nu? Dan maar m'n vader opbellen en vragen of ik met de auto naar het vliegveld gebracht kan worden.

Ze waren net weer aangekomen op de camping, dus kon m'n vader gelijk weer vertrekken. Ik had de route al een beetje opgezocht op google en het juiste adres gevonden voor de TomTom. Het is een race tegen de klok, want het is ongeveer een uur rijden en we hebben nog anderhalf uur de tijd tot de incheckbalie sluit. Uiteraard komen we nog in de nodige files terecht. Een helse rit op de Italiaanse snelweg. Gelukkig ben ik nog op tijd op het vliegveld en als ik aankom ren ik naar de vertrekhal. Al het haasten was voor niks geweest, er was een half uur vertraging. M'n vader weer gebeld dat hij terug naar de camping kon rijden en dat ik was ingecheckt. Thank God, anders had ik nog langer op de camping moeten blijven. De vlucht verloopt weer spoedig en voor ik het wist stond ik alweer op Schiphol. Met de trein ga ik naar Den Haag en vervolgens zeul ik m'n koffer de tram in. Nog even wat boodschappen doen en dan plof ik thuis weer voor de buis. M'n weekje alleen thuis bevalt prima!

De volgende dag gaan we met een aantal Drievliet collega's naar de Kermis in Tilburg, wat weer 1 groot feest was. Geweldige attracties daar! Ondertussen weer knopjes indrukken in Drievliet en na een weekje pakken we nog een keer de Tilburgse Kermis mee. Inmiddels zijn m'n ouders en zusje vertrokken uit Italië en rijden ze net Den Haag in als ik terug ben van de kermis. Ze pikken mij gelijk op bij Drievliet en ik rijdt het laatste stukje naar huis. Top geregeld allemaal! Helaas was de 2e keer op de Kermis geen succes voor mij geweest. Zodra ik in m'n bed lag werd ik draaierig en heb ik de hele nacht liggen draaien en van m'n bed naar de wc gerend. Thanks for sharing Wezz! Moest ik me toch 1 dag ziekmelden dit seizoen. Het was niet anders.. ellendige kermis! Of was het de oliebol?





1 opmerking:

  1. De eerste foto's zijn echt briljant! Een verveelde Wezz (aan het tweeten?) in het huisje en daarna super melig op het strand!
    Leuk verslag en het lijkt me ook best een leuk park om een keer naartoe te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen