Toppers! Helemaal Goud

Ik heb me vorig jaar over laten halen om mee te gaan naar de Toppers. Wat ik er van moest verwachten wist ik niet, maar gewoon proberen. Zo gezegd zo gedaan en op vrijdag 27 mei was het zover. Een dagje vrij genomen en in de loop van de middag gingen we opweg naar Amsterdam, 14 man sterk! In de auto was het al één groot feest met de oude Toppers cd's en hebben we volgens mij wel 10x 'Kedeng Kedeng' voorbij horen komen, en de mensen die voorbij reden keken ons gek aan. We zagen er dan ook allemaal helemaal goud uit, de slogan van het jaar werd nog toegepast op de Toppers ook. Het thema was namelijk wit & goud, daarvoor hadden we de nodige kerst-slingers gebruikt. Dat hoort er nou eenmaal bij! We zijn rond 5 uur 's middags bij de ArenA aangekomen en daar op het plein is het ook al een feest opzich. Kroket debij en na zo'n 2 uur wachten kunnen we het stadion betreden, inmiddels 21 man sterk. Eerst nog even inchecken!



We stonden echt op een goede plek en hadden genoeg ruimte om ons heen, zodat we helemaal los konden gaan. En dat hebben we ook zeker gedaan! De schermen waren goed zichtbaar ( altijd handig om de songteksten bij de hand te hebben ) en stonden dicht bij het podium. Nog zo'n 2 uurtjes wachten voordat het concert zou beginnen, maar in de tussentijd hebben we de boel al op stelten gezet en al flink uitgeput van het springen en weet ik het allemaal. De polonaise werd vaak genoeg ingestart, we hebben heul die Toppers niet nodig! Om kwart voor 9 werd er afgeteld en konden we gaan knallen met een geweldige opening en héél véél gouden confetti. Hoppa! Het was 1 groot feest deze avond, ik had niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden tussen al die Tokkies haha. Springen, schreeuwen, polonaise, meeblerren.. gewoon helemaal goud. K3 kwam voorbij en hebben we met z'n allen kinderliedjes staan zingen, Leonie Meijer van #tvoh was geweldig en alleen het valse nichten-gebler van Gorden met z'n ellendige groepje was niet om aan te horen, echt een 'even bier halen-moment'. Na de pauze ( hoezo pauze? We hadden een optreden van Peter fucking Beense! ) knallen we met een Rock-medley, zeker 1 van de hoogtepunten van de avond met geweldige nummers. Dan komen Jan Smit en Glennis Grace ook nog voorbij en eindigen we de avond met een Kerst-medley. Ik heb me rot gelachen deze avond, vals meegeblerd met nummers die je toch blijkt te kennen en met wildvreemde mensen de polonaise gedaan. Hossend op carnavals-muziek, waarbij paarden in de gang stonden en we bij Hoevelaken de verkeerde kant op gingen. Er hing zo'n gezellige sfeer dat het je toch allemaal niks meer kan schelen. Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg!



Na twaalven is het concert pas afgelopen en gingen we op ons gemak naar de uitgang ( lees: eerst nog een half uur tegen een hek aan zitten bijkomen ). Helemaal gesloopt, maar we gaan vrolijk verder. Nog een groepsfoto als afsluiter en dan waggelen we terug naar de auto's, die wel 10km ver leken te staan. Uiteindelijk was het pas half 2 als we de parkeerplaats verlaten, en dan moeten we dat hele eind nog naar huis rijden. Weer een gezellige rit, waar we zowat de polonaise in de auto deden. En toen was het uiteindelijk een uur of 3 toen ik eindelijk in m'n bed lag, en om 9 uur stond ik weer doodmoe in Drievliet de boel bij elkaar te harken. En vervolgens de hele dag lui achterover knopjes in gedrukt. Maar het was zeker een succes, echt super gezellig zo met z'n allen. Ik zeg, we gaan in 2012 weer knallen !! Alvast mijn excuses voor het valse gebler, want echt lekker zingen konden we niet. Helemaal Goud !!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen