20th Birthday: 5 Years Ago

Vandaag precies 5 jaar geleden waren we met z'n allen in Disneyland Paris voor het openingsweekend van de 15e verjaardag. As we speak zijn ze bezig met de 20e verjaardag aan de pers te laten zien. Toen waren we erbij, dit jaar niet. Als gewone mensen wordt je op zo'n dag toch als klootjesvolk op afstand gezet en mag de pers en genodigden front row staan. Toch was dit een mooie dag om mee te maken en was het top om bij aanwezig te zijn!



Mickey Mouse himself kwam samen met Hanna Montana ( En niemand wist wie dat meisje was! ) het park openen 's morgens vroeg. De rode loper was uitgelegd en het lint werd doorgeknipt. Nog een aantal characters kwam daarna aangelopen met een grote fanfare. Daar stonden we dan op de rode loper. De drie biggetjes zijn van de partij, dit was mijn kans om ze te ontmoeten. Als ik in de chaos bijna terecht ben gekomen bij deze varkens zie ik geen bekende meer om mij heen. M'n ouders vonden het veels te druk en waren op veilige afstand ( lees: Discoveryland ) gaan staan. Helaas.. geen foto met de 3 biggetjes! Sindsdien nooit meer gezien..

's Middags komt de Character Express aangereden, vrolijk muziekje 'Toos de Trein' debij en het feest is compleet. Het is natuurlijk hartstikke druk op deze persdag, maar toch lukt het om Donald & Daisy op de foto te krijgen. Tijdens het wachten op de Character Express staat Wibi Sourjadi een interview te geven aan een radio-omroep. Ik had geen idee dat hij achter me stond, en keek zo over hem heen toen ik me moest omdraaien. Ik zie niks. Wie? Bi! WIEBI !! Hij kon er gelukkig om lachen, in tegenstelling tot de interviewster. Hilarisch moment die dag! Verder hebben we nog genoeg bekende mensen gezien.. Van de Familie Froger tot Borsato, als het maar gratis is he. Dan zijn ze wel van de partij! Ook was er 's middags een fotoshoot met Phill Collins, Baloo en King Louie. Eerst geen idee dat Phill Collins daar ook bij hoorde, bleek dat ik daar gewoon naast stond zonder het door te hebben!







Ook was er vandaag de premiere van de Once Upon a Dream Parade. Helaas valt het een beetje in het water, maar de parade was fantastisch. Een overvolle pre-parade met tonnen characters kwam op Main Street voorbij. De 3 biggetjes, Foulfellow, Chicken Little, Abby, De Zeven Dwergen, Esmeralda, Vader Turk , zelfs Sebastiaan van de Kleine Zeemeermin en nog veel meer. Een dag later heeft de parade een vastgelopen Villain-float en staan we minstens een half uur lang naar de princessenfloat te kijken, genoeg foto's kunnen maken haha!







's Avonds staan we klaar voor 'Candleabration'. We vinden een mooie plek vooraan voor deze show, en achteraf zou er vuurwerk zijn hadden we gehoord. Helaas neemt de pers zijn plek in en worden we steeds verder naar achter geduwd door onze Terror-Lilly. Uiteindelijk staan we helemaal bij Casey's Corner, maar kunnen het alsnog goed zien. Een speciale versie van 'Candleabration'.. Met Lumiere ipv Mickey! De 15 kaarsen op het kasteel worden aangestoken en Mickey & Friends komen het podium op. It's Just Like We Dreamed It! Een gigantisch vuurwerk wordt gelijk afgestoken terwijl de characters dansen op het podium. Erg gaaf, een fantastische afsluiting van deze dag! De 15e verjaardag was top, en morgen gaan we de 20e verjaardag bekijken. Ik kan niet wachten! Laat die rode lopert nog maar ff liggen..

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen