20th Birthday: The First Time..

Op 12 april 1992 opende EuroDisney haar poorten voor het publiek. EuroDisney is inmiddels vloeken in de heilige Disney-kerk en noemen we het met z'n allen gewoon Disneyland ( Resort ) Paris! Nog zo'n 3 weken en dan bestaan ze 20 jaar, en dat wordt groots gevierd. Een spectaculaire avond show, een vernieuwde parade en Mickey & Friends krijgen geweldige tovenaars outfits. Natuurlijk moet ik daar bij zijn om de opening op 1 april mee te maken en gaan we zelfs nog op 12 april naar de échte verjaardag. Er staat al een mooi programma online, vol met bijzondere characters en kleine happenings over het hele park verspreid.

En omdat het kan gaat ik de komende tijd wat oude dingen online gooien om de 20e verjaardag te vieren. Oude verslagen, oude foto's en video's! En waar kun je beter beginnen dan de aller-eerste keer? In maart 2003 was het zo ver. Nog op het nippertje 11 jaar, kids gratis, boekten we een 3daagse trip met de kidsbus en sliepen we in Santa Fé. Voor de meeste de meest magische trip voor de eerste keer, voor mij een kleine tegenvaller. Ik kan me er niet zo heel veel van herinneren, maar dankzij familieleden die alleen maar wilden uitslapen heb ik daar 3 dagen chagrijnig rondgelopen omdat we bijna niks gedaan hebben. Vandaar dat er ook niet zoveel leuke foto's van mij bestaan.. En dat is wel flink balen als je ziet wat voor leuke characters er toen rondliepen ;) Zo kwam ik foto's tegen van Minnie en zelfs Pluto in Adventureland kleding, Mickey in Frontierland en in de Studios waren daar BEN en Jim Hawkins van Treasure Planet.





Het aller-laatste jaar dat de Main Street Electrical Parade uitreed. Geweldig dat we die gewoon nog gezien hebben, en ik geen idee meer heb. Zo jammer dat we toen nog niet aan de digitale camera's gewend waren. Maar ik heb wel nog een paar foto's gevonden! Ook hadden we toen een character breakfast in Café Mickey, maar geen idee waar Café Mickey was. Dus wij naar het park toe, waar we bij Salon Mickey terecht kwamen. Nee hier moet je niet zijn, maar jullie kunnen ook bij Walt's ontbijten. Toen hebben we gewoon een character breakfast in Walt's gehad. Wist niet eens dat het bestond. Ook hebben we toen nog Les Visionarium gedaan en Indiana Jones backwards! Wat zou ik die graag nog eens backwards doen..









Als je de foto's terug kijkt van de Studios stelde het toen al helemaal niks voor. Inmiddels bestaan ze 10 jaar en is het nog niet echt een volledig pretpark. Erg maf om te zien dat je vanaf de huidige 'Hollwood Boulevard', toen nog gewoon een open vlakte, zo naar Rock 'n RollerCoaster kon kijken. Nog geen Tower of Terror in beeld, wat een kaal park! Erg veel hebben we verder niet gedaan, met de kidsbus was ook geen aanrader. Aankomst dag laat in het park en vertrek dag vroeg naar huis. Zo mis je dus 2x een halve dag en ben je eigenlijk maar 2 volle dagen in het park. Gelukkig heb ik het de afgelopen jaren goed ingehaald, maar het blijft jammer dat de eerste keer zo'n tegenvaller was. Want we keken er al járen naar uit om ooit naar Disneyland te gaan. Inmiddels is het 9 jaar, 103 dagen verspreid over 41 tripjes, later.




1 opmerking:

  1. Gaaf om te lezen, ontzettend jammer dat het toen zo tegenviel. De zin en disney liefde straalt idd niet van de foto's af :-0
    Gelukkig is deze misère inmiddels wel meer dan goed gemaakt. Ik kijk uit naar je foto's en blogjes van de Californication vacation ;)

    BeantwoordenVerwijderen