20th Birthday: The Story of Vader Turk

Al járen is Vader Turk een legende in Disneyland! Blijft toch 1 van de aller-gaafste characters die er rondloopt. Niemand kent deze vrolijke badger uit Robin Hood, maar hij mag nooit vergeten worden. Friar Tuck is een held! In de afgelopen jaren heb ik hem talloze keren ontmoet, maar waar komt de naam 'Vader Turk' toch vandaan? De grote dag is daar..  De onthulling van de eeuw. Heel Nederland zit klaar: The story of Vader Turk!

In 2004 gingen we weer terug naar Disneyland, voor de tweede keer. Dit keer met de auto en in Hotel Cheyenne. De Fantilussion net nieuw, als opvolger van de Main Street Electrical Parade en we hebben het Lion King Carnival gevierd. Maar het hoogtepunt van deze trip was toch wel onze meet met Friar Tuck. Op de laatste dag kwamen we de gezellige badger tegen, en kregen we zijn handtekening in onze boekjes. Geen idee wie het was! Die avond in de McDonalds zaten we in onze handtekeningenboekjes te bladeren en kwam 'Fréré Tuck' voorbij. Ik had net Frans op school en daar was ik oh-zo-retegoed in en dacht dat 'Fréré' 'Vader' betekende. De badger heeft ook een slecht handschrift dus het leek net of er stond 'Fréré Turk'. Je kon ons opvegen daar in de Mac, Vader Turk! A hero was born on that evening..

Sindsdien is die naam nooit meer weg gegaan en zal Friar Tuck voor ons al-tijd Vader Turk zijn. Jaren later is die naam helemaal ingeburgerd in de 'Disney-wereld' en hebben een flink aantal mensen het overgenomen. Vader Turk is een begrip geworden, iedereen houd van badgers! Soms lees ik berichtjes en dan komt de naam 'Vader Turk' voorbij en dan lig ik weer gevloerd, dat heb ik ooit bedacht. Vader Turk.. © Wezz ;) Wees vrij om het te gebruiken, en als je hem ooit tegen komt in 1 van de Disneyparken.. Loop hem niet zomaar voorbij, ga gezellig met hem op de foto en doe hem de groeten van me! Vader Turk, tot in april !!










Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen