20th Birthday: Top 10!

Dit was toch wel 1 van de moeilijkste blogs. De Disney Characters zijn toch wel 1 van de leukste dingen aan de Disneyparken, en om nu een top 10 samen te stellen van de characters die ik in Parijs heb ontmoet is haast niet te doen. Zoveel leuke characters ontmoet de afgelopen jaren! De top 5 was makkelijk, maar de overige 5 heb ik vaak moeten wisselen. In totaal heb ik de afgelopen jaren 132 characters ontmoet in Disneyland Paris. Als je daar dan nog wat seizoenscharacters ( Kerstman, Pumpkins, Heksen ) en een aantal dansers ( Mary Poppins show, Villains show ) bij optelt kom ik uit op 153 verschillende characters. Tel daar dan nog WDW bij op en mijn lijstje is compleet met 183 characters/dansers!

10. Fairies
Tijdens de Halloween Soiree van 2010 komen we toevallig de characters van de show tegen in Fantasyland. Ook lopen daar de 3 fairies van Doornroosje bij. Niet geschoten is altijd mis, dus ik loop op 1 van de feeën af en vraag of ik op de foto kan. Ja geen probleem! Maar we moesten wel snel zijn.. Erg gaaf om deze toe te mogen voegen aan de collectie, 2 van de 3 fairies.



9. Turbo McKwek
Ducktales is natuurlijk jeugdsentiment, en al jaren loop ik Hotel New York en het Disneyland Hotel binnen in de hoop om Turbo McKwek tegen te komen. In de zomer van 2010 was het dan eindelijk zover, we waren nog net op tijd om op de foto kunnen met Turbo! En zoals het hoort, als je eenmaal iemand hebt gezien dan kom je hem de volgende trip gewoon wéér tegen. Blij dat het eindelijk is gelukt.. nu Hyacinth Hippo nog!



8. Max
Dolblij in 2008 toen we spontaan Max tegen het lijf liepen in het Disneyland Hotel! Sindsdien nog een paar keer tegen gekomen, blijft toch een geweldige character. Hij staat ook op de planning van de 20e verjaardag. Zou leuk zijn om hem dan met Goofy op de foto te krijgen!



7. Tarzan, Jane & Terk
Een dagtochtje in 2007 bracht ons een speciale meet&greet na de Tarzan Show. Terk was een bekende en had dit geregeld. Heel gaaf om in de collectie te hebben, die kom je niet zo snel tegen. Terk ben ik in WDW nog wel een paar keer tegengekomen, maar Tarzan en Jane niet. Wie weet tijdens de MNSSHP in oktober dat het lukt.



6. Kanga
De missie van MNSSHP 2010 was Kangaroo-tackelen. Na de Winnie the Pooh show deelden ze snoep uit en lukte het in de chaos om met Kanga op de foto te gaan. Missie geslaagd!



5. Pain & Panic
Zoals gezegd was de Top5 makkelijk, alleen welke volgorde? Op nummer 5 zijn Pain & Panic terecht gekomen. Ook in 2010 ( topjaar qua characters! ) tijdens de Halloween Soiree. Helaas was Hades niet van de partij, maar om deze 2 alvast te ontmoeten was fantastisch.



4. De Zeven Dwergen
Als een gek hebben we staan springen in Fantasyland, begin 2008. De zeven dwergen kwamen de poort uitgelopen. Ja hoe gaaf is het dan om ze allemaal bij elkaar te krijgen? De eerste poging mislukt, een chaos werd het. Gelukkig waren ze er een dag later weer en kwam er een mooie foto tevoorschijn! Later dat jaar lukte het weer om ze allemaal op een rij te krijgen haha.



3. Boo!
Ja dit is toch wel 1 van mijn favoriete foto's. Het hele jaar heb ik staan kijken naar de show en hoopte op een foto met Angel. Maar nooit had ik durven hopen dat het zou lukken om ook Boo te ontmoeten. Het was de laatste avond dat ik de show zou kunnen zien, aan het eind van het themajaar. Na de show liepen de characters nog een rondje en ook Boo liep achter het podium even langs het publiek. Er was nog 1 voorstelling, ik ging ruim optijd klaar staan aan de achterkant van het podium en hoopte dat het zou gaan lukken. Angel was de dag daarvoor al gelukt, maar een foto met Boo zou het weekend afmaken! En ja hoor, na de show is het gelukt!



2. Hades
The best Villain ever !! Al járen wil ik met hem op de foto en elke Halloween Soiree hoopte ik dat ik hem tegen zou komen. Afgelopen Halloween was het dan eindelijk zover. Het jaar daarvoor Pain en Painic ontmoet, dit jaar Hades! Mijn avond kon niet meer stuk, en tóch staat hij niet op de eerste plek. Maar wat ben ik blij met deze foto.. HADES!



1. Kwik, Kwek & Kwak
Diezelfde Halloween Soiree kwamen er 3 eendjes voorbij gelopen. Nooit gedacht dat ik hun zou tegen komen en dat ik dan ook nog op de foto met ze kon. Bizar! Ik kon het niet geloven dat ze daar echt liepen haha. Kwik, Kwek & Kwak op de foto !! Gaafste characters die ik ontmoet hebt.. Benieuwd wie ze ooit van nummer 1 weet te stoten..


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen