It's London, baby!

Een weekendje London staat eigenlijk al jaren op de planning. Ik was er nog nooit geweest en het werd weleens tijd om deze stad te ontdekken. Nu vind ik steden nou nooit zo spectaculair om te bezoeken, heb je een gebouw gezien dan heb je een gebouw gezien. Maar afgewisseld met attracties is een weekendje naar een random stad altijd leuk om te doen. London is zo'n stad, dat moet je toch eens gezien hebben? Vliegtickets zijn niet zo gek duur en je bent er zo. Begin dit jaar werd er een weekendje London gepland, met eigenlijk als reden om de Harry Potter Studio's te bezoeken samen met m'n zusje. Alletwee wel redelijke Harry Potter geeks, dus daar moesten we heen! En als je dan toch in London bent ga je daar gelijk de stad bekijken natuurlijk. We hadden nog geen datum in gedachten, maar 2013 moest lukken. De keuze was voor mij snel gemaakt.. Eind april gaf P!nk een aantal concerten in de O2 Arena in London. Hoe gaaf zou het zijn om daar tickets voor te kunnen regelen? Een derde concert deze tour en dan nog wel in London. Hoog in de nok vond ik nog tickets en die werden gelijk geregeld. Ontzettend ver weg, maar ontzettend gaaf om nog een concert in de planning te hebben. Het weekendje London werd gelijk vast gezet voor eind april. Vliegtickets geregeld, hotel geboekt en tickets voor P!nk in de pocket! De P!nk concerten volgen in een latere blog.

Vrijdagavond 26 april vertrokken we naar Schiphol en vlogen met Easyjet naar London Stansted. De vlucht verliep hartstikke vlot, dat was maar goed ook. Easyjet is toch ook wel een beetje Tokkie Airlines. Wat een druktemakers in het vliegtuig, wat een ellende allemaal. Maargoed wat wil je voor die prijs.. Aangekomen op het vliegveld kochten we treintickets en namen de Stansted Express naar London centrum. Daar maakte we kennis met de metro in London, een hoop kleurtjes en een hoop stations. Het werkt hartstikke simpel en al gauw staan we op het juiste station voor ons hotel. Maar dan is het nog even zoeken waar het hotel precies zit. Gelukkig komen we wat behulpzame mensen tegen, die de GPS op hun telefoon aanslingeren voor ons. We liepen de goede kant op en stonden om de hoek bij het hotel. Snel doken we ons bed in, want de wekker ging weer vroeg om London te ontdekken!

We hebben zo'n 2 en een halve dag de tijd om de stad te bekijken, en hebben een hoop attracties gepland. Tussendoor gaan we natuurlijk langs bij de herkenbare gebouwen van London. Zo zoeken we naar Peter Pan bij de Big Ben, voeren we de duiven en wachten op Mary Poppins bij St. Paul's Cathedral en hopen dat we niet slachtoffer worden van de Death Eathers op de Millenium Bridge. We hebben ook tickets om een ritje in de London Eye te maken. Ontzettend hoog dit reuzerad en een prachtig uitzicht over de stad! Super leuk om eens gedaan te hebben. Ook bezoeken we Madame Tussauds, waar het echt retedruk is.

The Tower Bridge

London Eye!

Hoog in de London Eye

Mooi uitzicht..

Big Ben & House of Parlement

The Big Ben

Millenium Bridge

Hoe Engels wil je het hebben?

Tourist? Hoe kom je erbij!

*Feed the birds*

St. Pauls Cathedral

In Amsterdam stelt Madame Tussauds niet zoveel voor, maar hier in London is het echt een hele leuke attractie. Het is heel groot en er is een hoop te doen, toch staan we binnen 2 uurtjes weer buiten. Naast alle wassen beelden, hele leuke zoals ET, Tinkerbell en Shrek, is hier ook weer een klein loopspookhuis. Na de Horror Night in Universal en de Amsterdam Dungeon stelt dit niet zoveel meer voor. Ik begin dit steeds leuker te vinden, maar het zusje vind het maar niks. Ik zie alles van verre al aankomen en schrik nergens van. Nouja bijna nergens, op een gegeven moment begint er een hond te blaffen en valt er een hek naar beneden. Enger dan de scare-actors die hun best doen om iedereen te laten schrikken haha. Het zusje schrikt wel enorm van ze en gilt het uit haha, nu wil ik echt eens met haar naar Universal voor een Horror Night! Na het scare gebeuren is er ook nog een attractie door de geschiedenis van London, in een doombuggie verkleed als taxi. Even waande ik mezelf in Epcot, dit is precies Spaceship Earth eigenlijk.. Tot slot is er nog een Marvel gebeuren, een fotootje met de Hulk, Captain America, Wolverine, Spiderman en Iron Man en als afsluiter een 4D film met de Marvels. Wel grappig gedaan en dan zit ons bezoekje aan Madame Tussauds er weer op. Maar we hebben nog genoeg te doen.

Emma Watson <3

Bazenfoto! NEIN NEIN NEIN

Spiderman

The Hulk

We bezoeken nog M&M World, een grote winkel met alleen maar M&M artikelen. Hier ben ik in New York ook geweest en het is eigenlijk net zo groot. De M&M walls blijven geniaal. Helaas lopen we de characters mis deze keer.. Op Oxford Street bezoeken we ook nog de nodige winkels, met uiteraare de Disney Store. Op King's Cross Station stappen we ook even uit om te zoeken naar Platform 9 3/4. Dit perron uit Harry Potter willen we graag eens zien en jahoor deze is hier echt te vinden. Er staat een fotograaf bij en we mogen op de foto met een karretje dat dwars door de muur heen gaat. Naast het perron is ook nog een winkel te vinden met allemaal Harry Potter merchendise, maar dit hebben we allemaal al gezien in de Harry Potter Studios. Dit was ontzettend gaaf om te bezoeken, en zal ik in een aparte blog nog beschrijven! Klik

M&M World

M&M's Everywhere!

Royal Guard Red

Platform 9 3/4!

The Harry Potter Studios

Op onze laatste avond vetrekken we met de metro naar de O2 Arena, een gigantische zaal in een soort grote tent. Er om heen zitten nog allemaal restaurants en bars. Wat een geweldig gebouw om rond te lopen. We gaan met de roltrap naar de uiterste nok en zitten ontzettend ver weg van het podium. Achja dat wisten we van te voren, het blijft gaaf om hier in London naar P!nk te kijken. Geweldig concert ook weer! London was ontzettend leuk om eens bezocht te hebben, maar afentoe is het best wel een lelijke stad. Ik kan geen metro en roltrap meer zien. Genoeg gezien en genoeg gedaan in London. Maandagmiddag pakken we de trein terug naar het vliegveld en vliegen 's avonds weer terug naar Nederland. Zodra je in de lucht bent zet de piloot de landing al in.. ging het vliegen naar Orlando maar zo snel!