The Truth About Love

Bij de gate maak ik snel een account aan op de Vlaamse ticketmaster en om 9 uur begint de ticketstress. Blijft toch altijd rete-spannend om kaartjes te bestellen. Het gaat gelukkig allemaal hartstikke snel, en zodra alles is ingevuld krijg ik de bevestiging van de tickets binnen. Tegelijkertijd word de 'last call' omgeroepen. We rennen snel naar de gate en ik schreeuw het uit.. 'IK HEB P!NK TICKETS!!'.

Om kwart voor 3 sta ik al in de wachtrij voor tickets. Het is blijkbaar erg druk, dat heb ik nog nooit meegemaakt! Ticketstress, ticketstress.. Als ik ein-de-lijk door de wachtrij heen ben word ik eruit gegooid en moet ik opnieuw in de wachtrij, ellende! Ik ben op van de zenuwen en wacht heel ongeduldig het balkje weer af. Het duurt een eeuwigheid en een half uur later ben ik pas door de wachtrij heen. Alleen nog maar 2e ring tickets te koop. Staanplaatsen uitverkocht, eerste rang tickets uitverkocht. Ik kan wel janken.


Zo begon, alweer bijna een jaar geleden, de Muppetational Vacation voor mij. Stressen op het vliegveld vlak voor vertrek naar New York en midden in de nacht m'n bed uit in New Orleans om tickets te regelen voor 2 P!nk concerten. Niet de beste plekken, maar we waren er in ieder geval bij. Ik keek er enorm naar uit om haar weer eens live te zien, de laatste keer was in 2009 voor de Funhouse Tour. Uiteindelijk kwam er nog een derde concert bij, in London!

Amsterdamn
Het eerste concert was op 19 april in de Ziggo Dome, hier waren we al eens geweest voor Lady GaGa en het is echt een prachtige zaal voor een concert. Eindelijk kon ik P!nk hier live zien met de Truth About Love Tour. De setlist beloofde al veel goeds en ik had me ingehouden om filmpjes te kijken van tevoren. Ze maakte alle verwachtingen meer dan waar. Wát een ontzettend geniaal gaaf concert was het toch weer. Elke tour denk je weer dat het écht niet beter kan, en dan weet ze ons enorm te verbazen met geweldige stunts, prachtige nummers en blaast ze het dak eraf met haar stem. I love her.. I never wanna leave!

Ja het was hoog, heel hoog! Maar we zaten wel in een knallend vak, het hele concert hebben we staan springen, meegeblerd en totaal niet op ons stoeltje gezeten. Gelukkig deed het hele vak mee, behalve op het eind. Toen wilde de Ziggodome mevrouw dat wij ook gingen zitten, want de mensen achter ons zagen niks meer. Jammer joh, ik wil staan! Toen knalde 'Blow Me One Last Kiss' uit de speakers en sprong het hele vak omhoog en danste er vrolijk op los. Hilarisch! Daar stond die arme vrouw dan met haar verzoekje haha. Toegift van het concert was ook wel 1 van de hoogtepunten, letterlijk!, van het concert. 'So What' is altijd een feest om mee af te sluiten en als ze dan ook nog door de hele zaal vliegt gaat het helemaal los. Als ze dan ook nog gedag komt zeggen bij ons op de tweede ring is mijn avond compleet!

De accoustische set was heel mooi, met een ietwat saaie cover ( Die we ook alleen in A'dam hebben gezien en later eruit is geknipt ) en 1 van m'n favoriete nummers 'Who Knew' met als afsluiter 'Perfect'. Helaas de clean version, want fuck zegt ze niet meer nu ze moeder is. Wel een beetje lame als je het mij vraagt.. En blijf het jammer vinden dat 'True Love' niet op de setlist staat! Een mooi begin van onze kleine tour.. nog 2 te gaan.


Perfect


So What

Lundun
Een week later zitten we in London klaar voor het concert in de O2 Arena, nog hoger in de hok en nog véél verder weg van het podium dan in Amsterdam. Ach dit is een extra kersje op de taart, om nog een x te genieten van het concert. Rubix Von Füchenhürtz loopt voor het concert wat rond in de zaal en neemt de mensen flink in de maling. Hilarisch om te volgen op de schermen, en de tijd vliegt hierdoor snel voorbij. Niet veel later klimt ie op het podium om de show te openen. Raise Your Glass everybody !! P!nk schiet met de bungee omhoog, maakt allerlei salto's, vuurwerk erbij en blijft bovenal LIVE erbij zingen. Dat doet toch écht niemand er na. Ook al zitten we zo ontzettend ver weg.. dit is genieten!

We durven hier niet te gaan staan, dus het word een zittend concert. We zitten ook zo hoog, het is zo'n smal richeltje en de rest zit ook. Op 1 dame na, die gaat helemaal los, geweldig om te zien! De vrouw achter haar vind het minder leuk en aan het eind van het concert, als de vrouw voor de zoveelste keer omhoog schiet om te dansen, gaat het mis. 'Nananana I wanna start a fight!' en de vrouwen beginnen met elkaar te vechten. Hilarisch !! De vrolijke vrouw pakt een flesje water en plenst het zo bij de ander in d'r smoel. Jaa je kon mij opvegen en ik juich wel mee. Als we na het concert langs lopen geef ik nog m'n complimenten, prachtig gedaan!


Raise Your Glass - opening van de show

Het concert heeft dezelfde setlist, maar het mag de pret niet drukken. Alleen de vervelende cover is eruit geknipt, en helaas had ie geen vervanger. Een van de mooiste momenten uit de show is toch wel 'Try'. Het begint al mooi, waarbij ze door de lucht vliegt, maar het einde is briljant. Samen met Colt doen ze de videoclip nog even dunnetjes over. WOW in kwadraat, niet normaal zo vet !!! Verder is het ook weer genieten, want de setlist bevat wel een paar van m'n favoriete nummers zoals 'Walk of Shame' en 'Just Give Me Reason'. Helaas hebben we nu nog maar 1 concert om naar uit te kijken.. Overmorgen al!


You gotta get up and Try, Try, Try..


Just Give Me A Reason ft Nate Ruess op het scherm


Walk of Shame!

Antwirp
Het laatste concert alweer, in het Sportpaleis in Antwerpen. Op de laatste Koninginnedag van Nederland verlaten wij 's middags het land en gaan naar de Belgen toe. Het is ff een drama om de bestemming te vinden, maar kunnen dan toch vlakbij parkeren. We staan zelfs vlak naast de tourbussen van P!nk !! Voor dit concert had ik de verkeerde tickets aangeklikt op het vliegveld. Staanplaatsen dacht ik, maar dat bleken 'eerste ring staanplaatsen' te zijn. Nooit van gehoord, maar dan sta je dus boven de eerste ring zitplaatsen. Ook geen wereldplekken dus. Ellende!

Het lot had alleen andere plannen met ons, nouja het lot + domme belgen + brutale hollanders, laten we het zo noemen! We lopen het sportpaleis binnen en je kunt kiezen welke kant je op gaat. Wij moesten richting paars, maar liepen eigenwijs richting zaal om te kijken of we niet stiekem gewoon binnen konden wandelen. Een beetje brutaal, maar dat hadden we wel verdiend na 2 keer in de nok te hebben gezeten, al zeg ik het zelf. Helaas ze staan daar tickets te controleren, maar ik dacht dat ik me daar wel doorheen kon bluffen. Er waren nog plekken over in het VIP vak en daar stonden ze polsbandjes voor uit te delen. Gewoon erop af gegaan en jahoor.. ik duwde me er gewoon doorheen toen de meneer van het Sportpaleis in discussie was met anderen. This is the moment.. snel lopen!

We zijn met z'n tweeën.
- Dit is alleen voor het VIPvak, klopt dat? *doet polsbandje bij me om*
Ja inderdaad, gewoon rechtdoor lopen en dan staan we vooraan toch?
- Dat klopt, fijne avond!


DIT MEEN JE NIET ?!!! ZO MAKKELIJK ?!! Wat waren we blij dat dit gelukt was, ik ren naar de zaal en we vinden een geweldig plekje bij de catwalk. Had ik hier uren voor moeten wachten, en had ik 200 euro voor een ticket betaald, dan was ik teleurgesteld over de plek. Maar dat hadden we niet, we hadden goedkope ringplaatsen en stonden nu gewoon op een rij of 4 / 5 van het podium vandaan! Iedereen werd ge-smst dat we zo goed stonden en de glimlach kon niet meer van m'n gezicht af tot het eind van het concert. Prachtig om het toch nog van zo dichtbij te ervaren, en wat een hilarische avond werd het.

Tijdens de 'Can't take me Home' medley scheurt P!nk haar broek kapot en lukte het niet om het te maken voor het eind van het concert. Al zingend met 2 technici aan dr broek. Je kon zien dat ze erom kon lachen, maar na 3 nummers zag je wel dat het te lang duurde. 'I had a shit day !!' kreeg dan ook wat extra kracht tijdens 'Blow Me' haha. Een geweldige avond, waarbij we zó dichtbij stonden. Een mooie tour van 3 concerten, en nu maar hopen dat ze snel weer naar Europa komt. Dan weet ik zeker dat we wéér naar Antwerpen gaan hahaha..


Can't Take Me Home medley


Blow Me ( One Last Kiss )
Meer filmpjes vind je op m'n Youtube-kanaal, en foto's op Facebook!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen