Rattenplaag in Disneyland

'Inmiddels voel ik me al helemaal thuis in WDW en haal ik liever m'n magic-shot aan de andere kant van de plas dan dat ik weer naar Disneyland Paris ga. Daar valt alles de laatste tijd zo tegen dat ik heb besloten om mijn jaarpas niet te verlengen en in April voorlopig afscheid neem. Wie weet hoelang het duurt voordat het weer kriebelt, maar ik ben er wel weer even klaar mee.' en 'Voorlopig was dit mijn laatste trip naar Disneyland Paris. Ik heb m'n jaarpas niet verlengd en nu lekker aftellen tot de Didney Worl Fkansie in oktobert!' Kent u deze quotes nog? Kort geleden typte ik dit nog in m'n verslagen, maar inmiddels gaat m'n teller van 52 trips naar 53 trips. Ik bent tóch weer in Disneyland Paris geweest. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en een zekere rat heeft me weten te lokken. Alle weddenschappen verloren en niet sterk geweest om geduldig tot oktober te wachten.. Achja, wel weer een nieuw tripreport!



Voetbal Ellende
Na een aantal dagen wel/niet naar Parijs willen, besloot ik een week van tevoren dat ik maar gewoon wél moest gaan. Samen met Kevin ben ik naar de opening van de Ratatouille ride geweest. Het was de bedoeling om een dagtochtje te doen, maar hebben lastminute nog een hotelkamer geboekt en zijn woensdagmiddag gaan rijden. Een lange, lange, lange reis werd het. Ik heb genoeg files gezien voor een heel jaar! Voor ons gevoel hebben we meer 20 km/u gereden dan 130 km/u. Pure ellende met ook nog eens verschrikkelijk slecht weer. Om half 2 zaten we al in de auto en rond half 9 konden we inchecken in ons hotel. Daarna snel naar Disney Village om daar Nederland - Argentinië te kijken.

We sloten aan bij de groep Nederlandsche castmembers en hebben nog even wat gegeten voordat de wedstrijd begon. Aaron regelde castmember-korting, maar volgens mevrouw de Sportsbar-bediende hadden we daar geen recht op. Dat pasje had ze nooit gezien en naar onze korting konden we fluiten. En voor het gemak bleef ze ook maar Frans ratelen. Wat voelde ik me gelijk weer welkom in Disneyland Paris, wat een vrolijk personeel werkt daar toch haha. Uiteindelijk alles toch nog goedgekomen en gewoon de korting gekregen, al ging het niet van harte. De fout lag toch echt bij haar, maar ze bleef op haar strepen staan. De klant is koning toch? Er kon geen glimlach of een excuus van af, en ondertussen was m'n hotdog nog koud geworden ook. Wat een ellende! Om de ellende compleet te maken verloor Nederland de wedstrijd ook nog eens. Blergh, eerst ellendige verlenging en dan nog penalties. Het werd maar later en later, en we wilden zo graag ons bed in duiken. Wat het nóg erger maakte waren de irritante Spanjaarden die voor Argentinië gingen juichen. Zeg.. doe dat eens effe lekker niet!


Vrolijkheid in Disney Village!


Iets minder vrolijk op de hotelkamer..

Ratatouille L'Aventure Totalement Tokkie de Rémy
Dat is een hele mondvol! Ik kom er niet uit, wat een tongtwister. Maargoed we moeten er aan wennen, want zo heet de nieuwe attractie in de Walt Disney Studios. Dé reden om toch weer af te zakken naar Parijs. Al sinds 2011 kijken we naar de bouw, en nu kwam een ritje steeds dichterbij. Je zou er haast zenuwelappig van worden! Vandaag is de opening, en ik kon nog mooi mee voor 21 euro tijdens de 'Bring a Friend' dagen. Want ik heb natuurlijk geen jaarpas meer, en ik heb er ook geen gekocht. Knap he? Ik moet er wel aan wennen.. Na 8 jaar even geen pas meer te hebben, maar die komt er vast wel weer in oktober! Anyway.. om een kort verhaal lang te maken, we zijn weer in Disneyland Paris en kunnen bijna de nieuwe ride doen!

Na het ontbijt rijden we gelijk door naar de parking en gaan naar de Walt Disney Studios. Helaas hebben de kassa's daar een storing en kan ik niet pinnen. Allebei hebben we geen losgeld, dus gaat Kevin naar de kassa's in het Disneyland Park om daar een kaartje te kopen en ga ik alvast in de rij staan voor de toegang tot de WDS. Al snel kwam Kevin weer terug, hij kreeg geen kaartje mee als ik er niet bij was. Dus de rij weer uit en terug naar de kassa om dan eindelijk m'n ticket te kopen. Wat een ellende! Ondertussen waren de Studios al open en lopen we snel naar binnen. Een ellendig lange rij om het nieuwe gebied in te komen is het resultaat. We sluiten aan en staan terhoogte van Crush Coaster te wachten. Kort daarna gaat de rij helemaal tot de Tower of Terror, gekkenwerk! Al gauw laten ze rustig kleine groepjes het gebied binnen en staan we vlakbij het podium voor de opening te wachten. Het is al fantastisch om hier eindelijk te staan, wat een mooi sfeervol plein. En dat in de Studios, het moet niet gekker worden! Er vind een kleine openings-ceremonie plaats met wat Frans gezwets van de ambassadeurs en weet ik het wie nog meer allemaal. Daarna kwamen Linguini en Rémy het podium op om het lint door te knippen. Ratatouille the Ride ( om het makkelijk te houden, zonder Totale Tokkies ) is open voor publiek!


Ratatouille is open!


Chaos & Confetti


Ik was echt debij !!

We besluiten om gelijk maar de normale rij te doen, welke nu op 20 minuten stond. Uiteindelijk hebben we zo'n 45 minuten gewacht. Buiten wachten we in een gethematiseerd veehok, maar de wachtrij binnen is fantastisch. De nodige Oooh's en Aaah's kwamen al gauw! En dat was nog maar de wachtrij, dat beloofd veel goeds voor de ride. We lopen over de daken van Parijs, halen onze 3D brillen uit de frituurpannen en stappen dan al snel in de ratmobile. Je stapt zo snel in, dat je eigenlijk niet eens de tijd hebt om te kijken naar de ratjes. De omgeving van de instap is zó ongelooflijk mooi gedaan, dat je de lelijke ratjes over het hoofd ziet. Bij het wegrijden is het al genieten van het trackless-systeem. Heel gaaf gedaan, en de attractie moet nog beginnen!

Pas op! Spoilers! Spoileralert! Goed dat je verder leest, maar niet achteraf zeuren dat ik wat details van de ride hebt verklapt. Ik heb jullie gewaarschuwd! We volgen Gusteau naar het dak van z'n restaurant waar we Rémy tegenkomen. Een scène voor een groot scherm, maar dat idee heb je totaal niet. De attractie is een mooie afwisseling van echte decors en schermen. Precies wat ik had verwacht, hetzelfde idee als de Spiderman attractie in de Universal Studios. Het enige verschil is dat je met een groepje van 3 ratjes de attractie beleefd. Je merkt ook wel verschil of je in het eerste ratje zit of in het laatste karretje. De ervaringen zijn vrijwel gelijk, maar bij sommige scènes is het jammer om het van de zijkant te zien in plaats van in het midden. Een klein verschil, waarbij je dan toch op de aanwezige vloer gaat letten. Beetje mierenneukerij, ik heb me totaal niet aan de vloer gestoord. Zeker niet het eerste ritje, ik werd helemaal in het verhaal meegenomen! Topattractie is het, verder niks op aan te merken! Maargoed.. vanaf het dak belanden we in de keuken en begint het avontuur. We zijn formaat rat en worden achterna gezeten door de hele keuken. Heel grappig gedaan, met een koude wind in de koeling ( prachtige decors! ) en een warme golf als we onder de oven zijn beland. Ik zal verder niks verklappen, het is een prachtige attractie die je moet beleven!


Mooi gebouw voor de attractie


Op de daken van Parijs in de wachtrij..


'Heeft u ook bitterballen?' - Nee alleen 3Dbrillen uit de frituur!

Ik ben blij dat ik vantevoren geen onrides hebt gekeken. Dat heb ik achteraf wel gedaan, en het komt gewoon niet over op video. Sowieso mis je de 3D effecten en diepte, alle bewegingen van de karretjes en word je niet in het verhaal gezogen. 0,0 sfeer op youtube! De vloer is niet opvallend aanwezig, de schermen storen niet, de projecties zijn haarscherp. Er valt niks op aan te merken! En ja ik kan vaak negatief zijn over Disney, maar dit hebben ze prima voor elkaar. Een mooi themagebied en een fantastische ride !! Na onze eerste rit hebben we gelijk nog een ritje gemaakt via de single riders line. Deze werkt fantastisch hier! Je hoeft absoluut niet lang te wachten, er is zoveel plek voor single riders. 's Middags nog een keer via de Single Riders, waar we ook maar zo'n 10 minuten hebben gewacht. Het themagebied is ook super leuk gedaan. Een mooie fontein en een hoop leuke details op het plein. Voor de volgende keer willen we zeker in het restaurant, 'Bistrot Chez Rémy' eten. Ziet er ook prachtig uit, met oa gigantische borden en vorken als decors. Wel jammer dat de bijhorende giftshop nog gesloten blijft tot eind dit jaar. Zonde dat er geen compleet themagebied is op de openingsdag, dat is toch slecht gepland.


Ratatouille Fontein


Bistrot Chez Rémy met de Parijse daken


Chez Rémy


Poort naar Toy Story Playland


Toeter Toeter Toeter zonder Romana op de Scooter!


Mooi pleintje, met de nog gesloten Giftshop

Soldes!
In de zomer zijn er altijd soldes in Disneyland Paris en dit keer hebben we er gebruik van kunnen maken. En dat is nog zacht uigedrukt, we hebben zowat alle winkels leeggekocht! De meeste dingen had ik nooit willen hebben, of vond ik altijd te duur om mee te nemen. Andere dingen gekocht omdat het zo goedkoop was en je dat gewoon écht niet kunt laten liggen. In totaal heb ik zo'n 150 euro bespaard en maar zo'n 30 euro uitgegeven aan alle onzin. Hilarisch! Zo was er een Haunted Mansion doosje van 45 voor 5 euro, en ook de Parijse Duffy was nu maar 10 euro in plaats van 32. En het mooie was, dat daar nog 20% jaarpas korting vanaf is gegaan. Sinds vorig jaar bestaan er characterbeeldjes van de Fab5, maar voor 13 euro per stuk zijn ze niet leuk genoeg. Nu waren ze in de soldes voor 1 euro, alleen Mickey & Minnie deden niet mee in deze kortingsactie. Maar dan gaan Goofy, Donald & Pluto uiteraard mee naar huis voor 80ct per stuk! De meeste lol hebben we gehad met de Vinylmations. Er waren nu een aantal series te koop voor 2 euro per stuk. Ik nam 4 Star Wars Vinylmations mee. Donald als Stormtrooper, Darth Vader Goofy, Yoda Stitch en Boris als een ander Star Wars figuur. Kevin kocht de Pirates-reeks en had hem aan het eind van de dag bijna compleet. We hebben tig doosjes open gemaakt, en geruild in de winkels. Ik kocht er ook nog 2 om lekker mee te ruilen en hopelijk ooit wat leuks mee naar huis te nemen. Nu zit ik met een Peter ( van de Wolf ) en Zeehond opgescheept. Van ruilen komt niet altijd huilen, en zeker niet voor 2 euro haha! Geen idee wat we er mee moeten.. maar het was leuk.


De nieuwste aanwinsten!

Valt er verder nog wat te beleven?
Het zomerseizoen stelt helaas niks voor, nog steeds geen grote shows of een avondparade. In de Studios komen de Incredibles voorbij op een soort hoovercrafts, maken een rondje en verdwijnen weer backstage. Is dat alles? Geen foto-moment en entertainment van niveau 0,0. Stars & Cars is ook weer op de schop gegaan en is nog slechter als ooit. Er komen nu maarliefst 2 auto's aangereden met een groepje random characters. 8 characters maar, en niks spectaculairs. Teigetje, wat heeft hij met Stars&Cars te maken? Massa's mensen staan langs de touwen te wachten en afentoe gaan ze met iemand vanachter het touwtje op de foto. Geen sjieke foto en een hele kleine kans om aan de beurt te komen. Wij stonden dan ook 20 minuten voor Jan met de korte achternaam te wachten en waren geen nieuwe foto's rijker. Later kwamen we erachter dat er ook nog een 2e set was met opnieuw 8 characters en 2 auto's. Ook hier nog weinig Stars & Cars meer aan. Chip&Dale zijn naakt, Stitch is niet meer in Elvis-kostuum en alleen de Ducks zijn nog in studio outfit te zien. Zonde dat ze dit zo hebben geknipt.. Tijd voor iets nieuws!


Mr. Incredible on the road


Mrs. Incredible is ook weer eens van de partij


Rattenplaag bij Stars&Cars

We hoppen naar het Disneyland Park voor het 'Welcome to Summer'-showtje. De Main Street bewoners doen weer een dansje, zoals ze tijdens het Spring Festival ook deden. Altijd leuk om te zien, ookal regende het de hele dag en is er niet veel Zomers aan helaas. Zo'n showtje moeten ze altijd doen, en ik denk dat we ook zeker een 'Welcome to Autumn/Fall/Halloween' versie krijgen in september en oktober. Het showtje begint terhoogte van Walt's en eindigt op Town Square. Dat is een beetje stom gedaan, als je bij Walt's staat te kijken mis je het einde en loopt er een mensenmassa achteraan richting Town Square. Ze kunnen dit beter gewoon rond de Gazebo doen, maargoed wie ben ik he? Qua characters moet je geluk hebben om iets tegen het lijf te lopen. Duffy stond er alleen 's morgens een uurtje en hebben we helaas gemist omdat we tussen de ratten zaten. Maar een characterloze trip kan natuurlijk niet, en ik had nog een traditie om voort te zetten. We komen de Tweedles tegen in Fantasyland, dus Tik 'm Tweedle-Dee aan!

Een andere traditie is een foto bij de Tangled Towert, maar het was nogal druk bij deze attractie en het regende nog steeds. Daar hadden we geen zin in! Toch maakte ik aan het eind van de dag een nieuwe originele Tangled Towert foto, in de Lego Store! En dat was onze dag wel zo'n beetje. We begonnen met Ratatouille, keken naar de Stars 'n Cars en Incredibles, sloegen de wachtrij van 100minuten voor Spiderman met alle liefde over, soldes soldes en nog eens soldes, rondje Disneyland Park langs het 'nieuwe' beeld van Up in Adventureland, Tweedle Dee in Fantasyland, soldes soldes soldes, Kevin verlengt z'n jaarpas en ik houd wijselijk m'n portemonnee dicht en koop geen nieuwe pas, soldes, Welcome to Summer en eten tussendoor bij Hakuna Matata. 's Middags halen we ons gratis drankje op in Main Street en lopen dan naar het Disneyland Hotel voor de descente, maar daar viel niet veel te beleven. We slaan de characters over en gaan nog een ritje maken bij Ratatouille's Tokkie Avontuur. Via de Single Riders line konden we snel instappen, genieten nog een beetje van de omgeving, komen Aaron & Giona tegen, kopen nog een aantal dingen in de soldes en dan is het weer tijd om naar huis te gaan. Dan blijf ik nu écht weg tot de Halloween Soiree. Maar eerst nog.. DIDNEY WORL !!


Tangled Towert Lego-versie


Welcome to 'Summer'


Tik 'm Tweedle-Dee-Aan!


Russel & Carl !! \o/ #vindikleuk

1 opmerking:

  1. Ratatouille ziet er echt super uit maar de rat zal moeten wachten tot 2015 hier . We nemen een sabatjaar hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen